Förra veckan hölls möten inom två strategiska marknadsföringssamarbeten – Inga Lindström Land, med fokus på den tysktalande marknaden, och Runt Vättern, som är stark på den inhemska marknaden.
Inom Inga Lindström Land arbetar Vadstena med kommunerna Linköping, Norrköping, Söderköping, Finspång, Nyköping, Oxelösund och Trosa. Kommande aktiviteter inkluderar vårt deltagande i Swedish Workshop Online 2024, där vi får möjlighet att träffa utvalda och kvalitetssäkrade researrangörer som arbetar med att marknadsföra och sälja Sverige som resmål internationellt.
Under Runt Vättern-mötet diskuterade vi hur säsongen har varit och tog del av statistik från webben och sociala medier. Den svenska versionen av den populära tidningen är redan slut på lager, medan den engelska versionen fortfarande finns tillgänglig.
"För mindre kommuner som vår är samarbeten ovärderliga, då de öppnar dörrar till nya marknader och ger oss möjlighet att nå en bredare publik", säger destinationsutvecklare Sofie Jorsell.